Zen uten ventHvorfor vente et helt liv på at en bonsai skal vokse seg fin? Bonsai-poteter gir Zen-opplevelse på 4 – 6 uker. Selskapet Bonsai Potato tilbyr pakkeløsning for utålmodige gartnere. Men strengt tatt trenger man vel bare finne seg en potet og en saks. Fruens Bonzai tre dør mens jeg tar vare på det. Hjelp!!Jeg er ikke flink med planter som står inne, men har måtte lære, når fruen er på sykehus. Problemet: Jeg vanner ikke for ofte og ikke for mye (tror jeg) men det ser ut til at det dør sakte men sikkert og jeg vet ikke hva jeg gjør feil. Det hele begynte for et par måneder siden. Treet begynte å miste blader, bladene ble svarte, tørket inn og datt ned. Jeg begynte å vanne litt mer. ca 2 liter hver 3 eller 4 dag (ca). men de små grenene tørket inn. For et par uker siden fant jeg noe som lignet spindelvev på noen av de nye bladene som springer ut. Jeg klippet av den lille greinen og har ikke sett det siden. Det kommer nye skudd på treet men de nye skuddene som kommer ser ut til å dø før de får en sjanse til å utvikle seg. De tørker inn og blir svarte. Problemet er verst i toppen av treet Jeg har muligens ikke vannet nok, men det kommer jo nye skudd. Fruen kommer hjem i slutten av Mai og jeg har ikke på noen måte lyst til å fortelle henne at treet er blitt ved, da limer jeg heller på blader og ikke sier noe. kan noen barmhjertige sjeler kan hjelpe meg ? Hilsen Even OrkiderFor første gang har jeg fått avlegger på min eldste orkide , Før så hørte jeg at en skulle klippe de , når de var av blomstret , Men det har for andret seg , skal kun klippes når stilken er vissen . Annonse | |||||||||||
Nyeste kommentarer